Tähelepanekuid ja kommeentaare ümbruse ja sündmuste kohta. Ka vastuseid teie küsimustele...asjakohastele muidugi!
esmaspäev, 6. juuli 2009
Laulupeo õppetund, sedapuhku liiklusest
Tallinna viimaste aegade üks täitunumaid jalgrattaparklaid oli Lauluväljakul peoliste ja peokülaliste jaoks. Kahjuks ei näe samasugust pilti ei Eesti ülikoolide juures ega mujalgi, kuhu auto asemel jalgrattaga võiks saabuda.
Aga nii liiguksid inimesed ilmselt iga päev...selliseid 2-15 km pikkusi retki...kui selleks vaid võimalust oleks. Foto: Marek Strandberg
Laulupeo peamine elamus oli loomulikult selles, et meie keel, laulud ja mõtted ning värvid on väärtusteks igal ajal ja neid, kes neist peavad ja hoiavad on piisavalt.
Ja siis on ka üks tähelepanek. Sedapuhku liiklusest. Kui autoliiklus sulgeda, hakkavad inimesed kulgema jala ja jalgratastega.
Siit saab teha ka ühe järelduse: kui liiklusradu osaliselt sulgeda kulgevad ka inimesed osaliselt jala ja jalgratastega. Sõnaga sünnib see, milleni ei vii ei kõrged parkimistasud ega parkimistrahvid vaid milleni viib lihtne otsus.
Näiteks lihtne otsus Tallinnas läbivalt neil teedel, kus võimalik terve sõidurada eraldadagi kergliikluseks. Laialt ja mugavalt nii, et ei peaks kõnnitee äärekividest üles alla loksuma ja laveerima jalakäijate vahel (seegi keelatud). Laialt ja mugavalt, et ei peaks kartma, et autojuht sind oma sõidukiga äärekivi vastu pressib.
Tellimine:
Postituse kommentaarid (Atom)
6 kommentaari:
teine otsus veel - jalgrattaparklad, et saaks nt poes käia ega peaks närvitsema, kas väljudes sõiduki eest leiad. Oluliseks tõukeks võiks kindlasti olla bensiini hinna tõus, selles mõttes tõesti progressiivne ( et mõned väiksemad mugavuse-sutsud jäävad sõitmata).
Jalgrattaga liikumine on suhteliselt keeruline (mitte võimatu, aga tihti raskendatud), isegi väikelinnades(olen viljandiga kõige paremini kursis). On olemas küll üksikud ratta-tee lõigud aga need ei ole enamasti mingis süsteemis ja isiklikult ei viitsi takistussõitu teha (jalakäijate vahelt läbi sõitmine) kuna aga eelistan sõita "rahulikus tempos", ei kõlba ma sõitma autodega samale rajale.
Samas tekib korter ühistutes elavatel inimestel probleem kuhu jätta ratas pärast sõitu (keldri ei saa/taha viia, toas jääb ette, esikus on juba 2 tükki ees).
Oleks rohkem "rattaparklaid"(need jalgratta kohad poodide ees jne.), rattateid ehk ka tasuta või odavaid ratta korda tegemise võimalusi (miks mitte toetada rataste tasuta õlitamise jne. kampaaniaid? liiga utoopia?) liikuksin (vähmalt isklikult) rohkem rattaga.
Samas Kui isiklik sõit tuleks TUNDUVALT odavam bussiga võrreldes autosõidu kulude ja tulude(mugavus(mitte ainult mugava istumise, vaid ka toidukottide tassija) maksab ka midagi), kasutaks isiklikult rohkem ka ühistansporti, kuid 13+ eek bussipileti eest on natuke liiga kallis ja autosõiduga "teenitud" mugavus maksab ka midagi.
Isiklikult olen bensiini hinna tõusu poolt, tingimusel, et bussi(loe: ühistranspordi)pilet jääb sama kalliks või ehk isegi odavneb. See, turgutaks mitte ainult bussi ja jala-(ratta) vaid ka rongide liiklust, mis (vähemalt minu arust) peaks olema roheliste üks ideid/soove.
Kui tõsta bensiini aktsiise ja suretada välja ühistransport. Või teha eraldi rada ratturitel, kuid inimestel pole kohti kuhu minna või kus ratas hoida, ei ole asjal ju mingit mõtet.
Vabandan kehva Emakeele oskuse pärast.
Meie kontori eest kesklinnas on viimase kuu jooksul turvamehe nähes varastatud juba 2 jalgratast. Politseis räägiti, et rattavarguste arv on väga palju kasvanud. Suurte kaablilõikuritega hammustatakse tross läbi ja sõidetakse minema. Aega kulub 1 sekund.
Kuidas probleemi lahendada?
Rattavargiuste vastu...vähemalt oludes, kus on olemas mingigi valvur...võiks aidata rattaalarm:
http://www.allproducts.com/manufacture6/quinnco/t22-095a.html
http://www.ducharmealarmsystems.com/
http://www.central-alarms.com/alarms/agora.cgi?page=bsecurity_.html
http://www.greenspeed.us/bike_alarm_lock.htm
http://www.onlinespyshop.co.uk/product.php/347/alarm-lock--with-110db-siren-
http://www.luckysecurity.com/Product_In.asp?ProductID=129
Neid lahendusi on enamgi veel...loomulikult on see hea võimalus neid siingi müüma hakata. Seni pole sedalaadi lukke müügil näinud.
Kortermajade juurde oleks aga otstarbekas ehitada jalgrattakuurid või nimetage neid siis muul moel. Iga korteri kohta näiteks kolme jalgratta jagu või umbes nii. Eraldi lukuga suletavad ja seda võiks teha siis ka omavalituse poolt toetatult.
Mõned näited:
http://www.bikegard.net/
http://www.dft.gov.uk/pgr/roads/tpm/tal/cyclefacilities/keyelementsofcycleparkingpro4085?page=2
http://www.langhalegardens.co.uk/shop/products/trimetal_titan_metal_sheds/bicycle_store.htm
http://www.velominck.nl/index2.php?lang=en&sub=2&page=18
või siis selline lahendus:
http://xnomad.files.wordpress.com/2007/11/07-11-07_1427.jpg
http://www.bikelid.com/
Head vaatamist ja mõtlemist!
Juba ammu olen välja käinud mõtte, et TLNs (vanalinna ja südalinna parkimisala piires) võiks olla autovaba piirkond. Ainsad sõiduvahendid oleks ühistransa (soovitavalt tramm-troll) ja jala ning jalgrattaga.
Ühtlasi võiks vähendada ka muu kesklinna liikluskoormust osade tänavate sulgemisega.
Kas nüüd laulupeo puhul oli too liikluse probleem oluliseim?
Oluline oli sisu...
Põhiküsimus on vast ikka selles,et
tegemist on kontseriga aga mitte peoga...nõukogude kord muutis meie laulu ja tantsupeo kontserdiks ja see jama kestab edasi...
Vaata Maalehe artiklite
"Laulu-ja tantsupeo melu tuleb koju"Anneli Aasmäe 26.juuni 09 ja "Laine Jänes:Marsin oma lauljatega kaasa" Jüri Aarma
26.Juuni.09 kommentaare.
Elagu konkurents!
Postita kommentaar